20th-Century Fashion (Heimann Jim) ; Taschen, 2021
от 2231 р. до 3531 р.
Автор(ы): Heimann Jim;
Издатель: Taschen
EAN: 9783836522793
ISBN: 9783836522793
ID: SKU99694
Сравнить цены
Цена от 2231 р. до 3531 р. в 9 магазинах
Магазин | Цена | Наличие |
---|---|---|
Лабиринт 5/5 | 2731 р. 4201 р. | |
Мегамаркет 5/5 | 2978 р. 3275 р. | |
Яндекс.Маркет 5/5 | 2761 р. | |
Буквоед 5/5 | 2677 р. Минимальная сумма заказа 100 рублей | |
Book24 5/5 | 2677 р. 3886 р. | |
МАЙШОП 5/5 | 2470 р. 3920 р. | |
Подписные издания | 3531 р. | наличие уточняйте 22.04.2024 |
РЕСПУБЛИКА | 2450 р. | наличие уточняйте 31.08.2023 |
OZON | 2231 р. | наличие уточняйте 03.01.2024 |
AliExpress 5/5 | ||
Читай-город 5/5 | ||
Описание
The story of modern fashion from couture to mass market
The 20th century saw fashion evolve from an exclusive Parisian salon business catering for the wealthy elite into a global industry employing millions, with new trends whisked into stores before the last model has even left the catwalk.
Along the way, the signature silhouettes of each era evolved beyond recognition. For women, House of Worth crinolines gave way to Vionnet’s bias-cut gowns, Dior’s New Look to Quant’s Chelsea Look, Halston’s white suit to Frankie B.’s low-rise jeans. In menswear, ready-made suits signaled the demise of bespoke tailoring, long before Hawaiian shirts or skinny jeans entered the game.
20th-Century Fashion offers a retrospective of the last hundred years of style via 400 fashion advertisements from the Jim Heimann Collection. The images trace not only the changing trends but also the evolution in their marketing and audience, as fashion was adopted into popular culture and the mass market, decade by decade. An in-depth introduction and illustrated timeline detail the style-makers and trendsetters, and how historic events, design houses, retailers, films, magazines, and celebrities shaped the way we dressed—then and now.
The 20th century saw fashion evolve from an exclusive Parisian salon business catering for the wealthy elite into a global industry employing millions, with new trends whisked into stores before the last model has even left the catwalk.
Along the way, the signature silhouettes of each era evolved beyond recognition. For women, House of Worth crinolines gave way to Vionnet’s bias-cut gowns, Dior’s New Look to Quant’s Chelsea Look, Halston’s white suit to Frankie B.’s low-rise jeans. In menswear, ready-made suits signaled the demise of bespoke tailoring, long before Hawaiian shirts or skinny jeans entered the game.
20th-Century Fashion offers a retrospective of the last hundred years of style via 400 fashion advertisements from the Jim Heimann Collection. The images trace not only the changing trends but also the evolution in their marketing and audience, as fashion was adopted into popular culture and the mass market, decade by decade. An in-depth introduction and illustrated timeline detail the style-makers and trendsetters, and how historic events, design houses, retailers, films, magazines, and celebrities shaped the way we dressed—then and now.
Смотри также Характеристики.
Яндекс.Маркет
О книге
ISBN | 9783836522793 |
Автор(ы) | Heimann Jim |
Издатель | Taschen |
Формат | 151x195 |
Автор | Nieder A.A., Heimann J. |
Авторы | Nieder A.A.; Heimann J. |
Переплёт | Твёрдый |
Серия | Bibliotheca Universalis |
Год публикации | 2016 |
Язык | Несколько языков |
Количество страниц | 592 |
Переплет | Твёрдый |
Год издания | 2021 |
Кол-во страниц | 592 |
Жанр | современная зарубежная проза |
Издательство | Taschen |
Тип обложки | твердая |
Возрастное ограничение | 0+ |
Язык издания | Английский |
Обложка | твердый переплёт, суперобложка |
Отзывы (1)
-
Мальвина Гайворонская
- 1 октября 20185/5
Очень полезно для вдохновения!
0 0
Добавить отзыв
1 ms.
Книги с похожим названием
Книги где автор: Heimann Jim
Книги на английском языке - издательство "Taschen"
Категория 1784 р. - 2677 р.
Книги на английском языке - издательство "Taschen" »
0 ms.
Книги на английском языке
Категория 1784 р. - 2677 р.